České Budějovice,Husova 1
Archiv

Odborné kompetence absolventa OA

Absolventi jsou schopni

  • využívat poznatky z oblasti práva
    • vyhledávat příslušné právní předpisy
    • pracovat s příslušnými právními předpisy
    • orientovat se v právní úpravě pracovně právních vztahů
  • provádět typické podnikové činnosti, provádět průzkum trhu
    • využívat marketingové nástroje k prezentaci podniku a jeho produktů
    • dokázat uplatnit poznatky psychologie prodeje při jednání s klienty a obchodními partnery
    • porozumět kvalitě jako významnému nástroji konkurenceschopnosti a dobrého jména podniku
    • zabezpečit pořízení majetku
    • provádět výpočty spojené se zásobami a dlouhodobým majetkem
    • provádět základní mzdové výpočty
    • vyhotovovat typické písemnosti v normalizované úpravě
    • zpracovávat podklady a písemnosti související s pracovním poměrem
    • zpracovávat účetní doklady související s majetkem a zaměstnanci
    • vhodným způsobem reprezentovat firmu a spoluvytvářet image firmy na veřejnosti
    • komunikovat se zahraničními partnery ústně a písemně nejméně v jednom cizím jazyce
    • posoudit význam, účel a užitečnost vykonávané práce, její finanční, popř. společenské ohodnocení
    • kvalifikovaně odhadnout při plánování a posuzování určité činnosti (v pracovním procesu i v běžném životě) možné náklady, výnosy a zisk, vliv na životní prostředí, sociální dopady
    • nakládat s materiály, energiemi, odpady, vodou a jinými látkami ekonomicky a s ohledem na životní prostředí
  • provádět typické finanční operace
    • orientovat se v činnostech bank, pojišťoven, stavebních spořitelen a penzijních fondů
    • provádět platební styk a zpracovávat doklady související s hotovostním a bezhotovostním platebním stykem
    • dokázat efektivně hospodařit s finančními prostředky
    • vypočítávat odvod sociálního a zdravotního pojištění
    • stanovovat daňovou povinnost k DPH a k daním z příjmů
    • sestavovat kalkulace
    • zpracovávat účetní doklady související s pohledávkami, závazky, náklady, výnosy
    • provádět účetní závěrku a uzávěrku
    • provádět základní hodnocení efektivnosti činnosti podniku
  • dodržovat bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci
    • dodržovat základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence
    • uplatňovat zásady a návyky bezpečné a zdraví neohrožující pracovní činnosti včetně zásad ochrany zdraví při práci u zařízení se zobrazovacími jednotkami (monitory, displeje apod.)
    • rozpoznat možnost nebezpečí úrazu nebo ohrožení zdraví a zajistit odstranění závad a možných rizik
    • dokázat poskytnout první pomoc
    • orientovat se v systému péče státu o zdraví pracujících (včetně preventivní péče)
    • uplatňovat nároky na ochranu zdraví v souvislosti s prací, nároky vzniklé úrazem nebo poškozením zdraví v souvislosti s vykonáváním práce