Obchodní akademie, České Budějovice, Husova 1

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Příspěvky SPOA
Rozhovory nahrazující zkoušku z českého jazyka
Poznávací zájezd do Anglie 2025
1
Apríl ve 2.AL
Poznávací zájezd do Anglie 2025
2 3
MŮŽEŠ PODNIKAT
4 5 6
7 8 9
Studentská firma na stupních vítězů
Druhý POP day přinesl nové nápady a nadšení
10
Třídní schůzky
BORCI KLÁVESNICE 2025
11
DEN ZEMĚ aneb KLEŤÁCI OA 2025
12 13
14 15 16
Ovládli jsme finále prestižní soutěže „Navrhni projekt”
17 18 19 20
21 22 23
Kulturněhistorický zájezd do Německa
24
Kulturněhistorický zájezd do Německa
25
Kulturněhistorický zájezd do Německa
26 27
28 29 30
Poslední zvonění
Z lavic obchodní akademie do tříd zdravotnické školy
1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Uchazeči > Studijní obory > Obchodní akademie > Odborné kompetence absolventa OA

Odborné kompetence absolventa OA

Absolventi jsou vedeni tak, aby byli připraveni:

  • orientovat se v ekonomických činnostech různých firem a institucí,
  • pracovat s příslušnými právními předpisy upravujícími obchodní vztahy, pracovně právní vztahy, účetnictví, daňovou soustavu a aplikovat poznatky z oblasti práva v podnikatelské činnosti,
  • efektivně ovládat klávesnici počítače a kancelářský software při zpracování dokumentů, písemné komunikaci, tvorbě tabulek a grafů, zpracování statistických údajů,
  • zajišťovat administrativu, marketingové a obchodní činnosti, správu majetku, personální činnosti,
  • vést daňovou evidenci a účetnictví, zpracovat účetní závěrku a vyhodnocovat ekonomické ukazatele,
  • orientovat se v daňových přiznáních,
  • myslet v ekonomických souvislostech a provádět ekonomické výpočty,
  • zpracovávat samostatné práce, školní projekty a prezentovat výsledky své práce,
  • při řešení problémů pracovních i osobních uplatňovat hledisko ekonomické efektivnosti, vlivu na životní prostředí a zvážit sociální dopad,
  • dodržovat základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence.

Mezi významné dovednosti absolventa patří schopnost efektivně ovládat klávesnici a kancelářský software, vést administrativu, daňovou evidenci a účetnictví včetně ovládání jednoduššího ekonomického softwaru, schopnost komunikovat ve dvou cizích jazycích.