Obchodní akademie, České Budějovice, Husova 1

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30
Beseda s JUDr. Janem Mejzlíkem o práci advokátů
31 1 2
3 4 5 6 7
Platba příspěvků SPOA na školní rok 2025/2026
8
Den otevřených dveří na OA
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality > PROJEKTOVÝ DEN: STYLY UČENÍ, KREATIVNÍ PSANÍ A ZÁŽITKOVÁ PEDAGOGIKA

PROJEKTOVÝ DEN: STYLY UČENÍ, KREATIVNÍ PSANÍ A ZÁŽITKOVÁ PEDAGOGIKA



Datum konání:
9.10.2025
Datum ukončení:
13.10.2025

Ve dnech 9.–13. října probíhal na naší škole projektový den pro první ročníky, který byl zaměřen na styly učení, kreativní psaní a zážitkovou pedagogiku. Projekt studentům pomohl objevovat, jakým způsobem se nejlépe učí, a ukázal jim, že učení může být hravé, tvořivé a zábavné.

Styly učení – poznat sám sebe

Část projektového dne byla věnována poznávání stylů učení. Prostřednictvím různorodých aktivit si studenti mohli vyzkoušet vizuální, sluchový, čtenářsko-písemný a kinestetický styl. Díky praktickým činnostem zjistili, že každý člověk se učí jinak a že znalost vlastního stylu učení může výrazně pomoci při zapamatování i soustředění.

Součástí programu byla také tvůrčí aktivita, při níž studenti zpracovávali informace pomocí barev, symbolů a značek. Tímto způsobem si vytvářeli své vlastní vizuální obrazy, které napomáhají lepšímu zapamatování. Rozvíjeli tak nejen paměť, ale i představivost, kreativitu a schopnost práce s informacemi.

Zajímavou činností byla i ukázka metody „paměťového paláce“, při níž studenti využívali představivost a prostorové vnímání. Aktivita jim ukázala, jak propojit různé smysly a mentální obrazy při učení nových informací.

Kreativní psaní a zážitková pedagogika

V druhé části projektového dne se studenti nejprve věnovali kreativnímu psaní. Tematika byla zaměřena na automatické psaní, tvořivost, empatii a úlohy se znalostí cíle a komunikativní situace. Workshop se zaobíral také způsoby možného učení. Studenti si vyzkoušeli i skupinovou práci s možností rozdělení rolí, přijímání zvukové nahrávky a zvolený způsob zápisu. Kinestetický styl učení si ověřili prostřednictvím pantomimy, zatímco v části zaměřené na holistické a kritické myšlení pracovali s myšlenkovými mapami.

V závěru projektového dne měli studenti možnost příjemně využít čas k otevřenému sdílení dojmů, vyjadřování vlastních názorů a rozvoji komunikace prostřednictvím hravých aktivit. Do programu se zapojil i třídní učitel, který žáky podpořil v jejich společné práci a reflexi.

Projektový den byl inspirativním propojením teorie a praxe, přinesl studentům nové zážitky a ukázal, že učení může být tvůrčí, pestré a smysluplné.