Zážitková ekonomika 1.B

Naši noví prváci se stali pilotní skupinou, která si vyzkoušela začátek výuky ekonomie trochu netradičně. Úvodní hodina byla věnována videu o Milanu Reindlovi, který jako jediný Čech, je zaměstnancem dánského výrobce Lega. Navrhuje a skládá stavebnice.

Prvním úkolem bylo odpovědět na otázky spojené s Reindlovou motivací proč lego začal skládat a potřebou se v dovednosti zdokonalovat. Následoval výklad teorie potřeb a Maslowovy pyramidy potřeb.

Další fází zážitkové ekonomie byla výroba prototypu hračky. Studenti si chvíli zahráli na firmu, která se zabývá vývojem a výrobou hraček pro děti. Úkolem bylo navrhnout a vytvořit prototyp hračky. Byli rozděleni do 7 skupin po 4 studentech, aby za dvě vyučovací hodiny vyrobili hračku. Během výroby do pracovních listů zapisovali materiál, který na hračku používali a čas, který na návrhu a vlastní výrobě strávili. Cílem této aktivity byla příprava na teorii statků a služeb.

Hotové prototypy byly představeny a popsány ostatním skupinám. Nejdůležitějšími hodnotícími kritérii byla: cílová skupina kupujících, materiál potřebný k výrobě a prodejní cena. Každý student v pracovním listu podle vlastní preference zhodnotil, která z hraček se mu líbila nebo naopak nelíbila.

 

Nakonec přišel nákup hraček. Studenti dostali předem stanovený „budget“, za který mohli hračky kupovat. Během aktivity se seznámili s termíny jako je tržba, zisk, náklady a také ekonomická vzácnost, protože ne všechny hračky si mohli s omezeným rozpočtem koupit.

Prožitá aktivita bude studenty provázet celým tematickým plánem prvního ročníku. Autorem konceptu a zároveň knih, podle kterých se na naší škole EKONOMIKA učí, je Ing. Petr Klínský a jeho spolupracovníci. Hračky můžete obdivovat v učebně číslo 52.