České Budějovice,Husova 1
Archiv

Odborné kompetence absolventa EL

Absolventi jsou schopni

  • myslet v ekonomických souvislostech,
  • při řešení problémů uplatňovat hledisko ekonomické efektivnosti,
  • při řešení ekonomických problémů prakticky aplikovat poznatky z ekonomiky, marketingu, práva a účetnictví,
  • provádět potřebné ekonomické propočty,
  • orientovat se v činnostech bank, pojišťoven,
  • provádět platební styk a zpracovávat doklady související s hotovostním a bezhotovostním platebním stykem
  • zpracovávat podklady a písemnosti související s pracovním poměrem
  • provádět základní mzdové výpočty,
  • vypočítávat odvod sociálního a zdravotního pojištění,
  • stanovovat daňovou povinnost k DPH a k daním z příjmů,
  • zpracovávat účetní doklady související s majetkem a zaměstnanci,
  • sestavovat kalkulace,
  • provádět výpočty spojené se zásobami a dlouhodobým majetkem,
  • zpracovávat účetní doklady související s pohledávkami,závazky, náklady, výnosy,
  • účtovat běžné účetní operace,
  • provádět účetní závěrku a uzávěrku,
  • ovládat klávesnici počítače a vyhotovovat základní druhy písemností;
  • pracovat se zdroji ekonomických a právních informací,
  • samostatně vyhledávat potřebné informace, pracovat s nimi, správně je interpretovat a využívat,
  • samostatně zpracovávat odborné práce a projekty,
  • prezentovat výsledky své práce,
  • využívat marketingové nástroje k prezentaci podniku a jeho produktů,
  • při jednání uplatňovat vhodné komunikační prostředky s klienty,
  • sledovat průběžně aktuální dění v národní, evropské a světové ekonomice a vyjádřit se k němu na základě samostatného vyhodnocení ekonomických souvislostí,
  • dokázat uplatnit poznatky psychologie prodeje při jednání s klienty a obchodními partnery,
  • komunikovat se zahraničními partnery ústně a písemně nejméně v jednom cizím jazyce,
  • vhodným způsobem reprezentovat firmu a spoluvytvářet image firmy na veřejnosti,
  • rozpoznat význam, účel a užitečnost vykonávané práce, její finanční, popř. společenské ohodnocení,
  • zvážit při plánování a posuzování určité činnosti (v pracovním procesu i v běžném životě) možné náklady, výnosy a zisk, vliv na životní prostředí, sociální dopady,
  • nakládat s materiály, energiemi, odpady, vodou a jinými látkami ekonomicky a s ohledem na životní prostředí,
  • dodržovat základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence,
  • uplatňovat zásady a návyky bezpečné a zdraví neohrožující pracovní činnosti včetně zásad ochrany zdraví při práci u zařízení se zobrazovacími jednotkami (monitory, displeje apod.),
  • rozpoznat možnost nebezpečí úrazu nebo ohrožení zdraví a zajistit odstranění závad a možných rizik,
  • dokázat poskytnout první pomoc,
  • orientovat se v systému péče státu o zdraví pracujících (včetně preventivní péče),
  • uplatňovat nároky na ochranu zdraví v souvislosti s prací, nároky vzniklé úrazem nebo poškozením zdraví v souvislosti s vykonáváním práce.